thecornetto

Alla inlägg under augusti 2012

Av Frida - 31 augusti 2012 20:14

Hejhej!! Gör ni? Själv så är man less på hela dagen typ. Det har regnat heeeeela dagen!! + att jag skulle gå på bio med kompisarna men jag fick inte plats så fick följa med mamma och pappa till kalmar för dom skulle ta ut pengar till spanien och sen skulle papap boka tatuerings tid. Cotten fick vila idag pgd. av vädret.


Igår så red jag i paddoken och han var jätteduktig!! Han har blivit mkt piggare nu faktist. Så ska ha hopplektion nu i helgen, början på nästa vecka nån gång. Sen fick dom stå inne inatt för att det regnade inatt också...

Äntligen kmr ngr bilder från ölands djurpar!!! Jag tod 200 bilder så visar inte alla.


                 

  Vill ha ett!!!:O

                           


Nu blir det fångarna på fortet!!


Pusssssi!

Av Frida - 28 augusti 2012 19:48

Hejsvejs!! Idag har dom äntligent fixat själva snöret till inbanan och hängt upp kompisgungan!!:)

Haha alla bara köade till allt typ!! HAlva skolan vid gungan och resten vid linbanan.

Btw, idag så har jag hoppat ngr skutt med loffe!! Snaart är hindrena klara!!! Vi ska bara måla klart det gröna (bild kmr). Så det blev nog sista skuttet med dom "gamla" hindrena.

Men ska rida lektion i helgen så det blir nog hoppning då!!:O (Y) läängtar..

Skulle igentligen ridit lektion imon men vi ska ha kalas dåe så få se om jag hinner blogga då;;))

Idag när jag kom hem så hade mamma köpt nya transport skydd!! Dom var as snygga. Bruna.

Så då köpte hon en grimma och grimskaft till. Kmr bli as snyggt eftersom jag har ett brunt svettäcke också<33

Är inte klar än med bilderna från ölands djurpark (mst beskära dom) så det blir inte än att dom kmr ut här.


Men nu blir det att kolla på robinson!! Hejar på Anna och Robban tror jag ;))


Pusssii!

Av Frida - 27 augusti 2012 19:41

 





Några riktigt bra låtar!!;)

Av Frida - 27 augusti 2012 19:19

Heej! Har haft fullt upp så har ej hunnit blogga..

I torsdags och fredags kom jag ej ihåg vad jag gjorde. Något viktigt iaf.:)

I lördags var jag på ölands djurpark!! Skiiiit kuuul!! Bilder kommer asså!!

Idag så var det skolfoto!! Jag hoppas att jag ser liite normal ut iaf:P


Idag så skulle jag rida i skogen. Först så stod det en bil i kanten av stigen där jag gick.

BÄR ELR SVAMP plockare vad det första jag tänkte. Började först att kolla runt omkring oss men såg inte någon.

Sen travade jag upp för en backe och sen när jag kom högst upp så såg vi några som stod med 2 hundar och plockade svamp i kanten. Och fatta vad rädd Cotten blev!! Han bara flåsade så högt att man tror att det var en hel flock som flåste samtidigt typ. Sen "stegrade" han sig backot och travade åt andra hållet. Jag vände han man han bara backade ner i diket. Då blev jag förbanad för så jävla läskig är väll inte 2 stycken som plockar svamp!!!

Då röt jag till åt han men han fattade väll inte!! Efter många om och men så fick jag upp han på backen och då såg han väll att dom inte var så där super läskiga. Men ändå så tar han två steg fram tvärnitar och väntar 10 sek. innan han går två teg till osv. Så höll vi på en stund.


Men sen så red jag förbi dom och det gick bra då. Sen när jag hade vänt så höll dom på att packa in i bilen och vi började prata lite och dom var jättetrevliga!! Dom hade själva hästar så vi pratade lite häst då såklart.

Så det gick ju bra ändå.

Sen blev jag geting stucken!! Första gången i år!!  '

Btw. Vi hörres!!


Pusssiii!<33

Av Frida - 22 augusti 2012 15:09

Heej alla!! Pallade ej blogga igår. Först var jag ju iskolan :(

Hände typ inget speci. Sen kom jag hem och cyklade upp till stallet med en gång.

Jag red en svängis i skogen!! Det gick jättebra! Red på en stig som jag inte brukar göra (elr har bara ridit på den 2 gånger innan typ) men det gick bra!! Han var lite sådär osäker ibörjan men han var lugn så.

När jag kommit hem duschade jag och åt lite. Sen var klockan kvart i 8 så orkade ej blogga för skulle så robinson kl. 8. Vad har ni gjort? KOMENTERA!!


Idag har vi haft slöjd på PARK!! För ni som inte vet så går man på park årk. 7-9!

Fast det var ett par killar som har gått i vår klass (vi var en 5-6) förra året men som nu går i 7:an

som satt bredvid mig i bussen typ. Och dom är sååå omogna!!! Hur faan kan man va såå omogen!!??

Blir så !!.... Btw, det var as kul slöjdlektion!!

Jag håller på med en skylt till Cornettos box! Namnskylt vill säga..

Fast tyvär har vi bara slöjd varannan vecka, fast när vi väl har slöjd har vi det i nästan 3 timmar!!

Men idag är det sååå dåligt väder så Cotten få vila...

Men ska åka upp och kolla till han sen ändå.

Just nu äter jag glass!! Så ska äta upp den nu


Pussiii!<3

Av Frida - 19 augusti 2012 20:51

 




Älskar Sofijah!! Fast om ni lyssnar på ngr andra av hennes låtar så han hon sjunga lite fula ord om man säger det så typ ;)

Av Frida - 19 augusti 2012 20:46

 


       


Liite bilder från ramsö!!:)

Lisa är hon som sitter med mig i kanoten;)

Miss u Lisa!!!<33

Av Frida - 19 augusti 2012 20:31

Heej! Blir snabbt inlägg idag!! Skola imön idå...

Inte sugen elr taggad på det!! Btw, bara att le och göra sitt bästa. Blir iaf att träffa alla goa kompisar igen!! Specielt dom man inte sett på heela sommarn!!!


Idag har det varit 32 grader hela dagen!! Jag var med en kompis:) Hon hade 24 grader i sin pool! Super skönt!!

Sen skulle jag ju rida också. Det är ju jättekul men jag tänkte på att han kommer vara SUUPER SLÖÖ!!

Och gissa!?? Jag satt upp små bommar han skulle trava över, han orkade ju inte lyfta sina ben över dom!!!

Snacka om slöö!!!:O


I lördags så vilade han. För vi skulle få gäster på kvällen + att det var rätt dåligt väder.

Menmen, tror ej jag hade ngt mer att säga.


Pussii!!


PS!! Lämna gärna en komentar efter er 

Presentation


Heej! Vill du veta vad denna blogg handlar om? Tryck på
"visa presentation"
Tack!:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

 Cornetto       valack 8 år

 Haft han i 1 år   

Pappa: Touchwood winston

Mamma: Cornelia

Ras: Connemara (renrasig)

Maxad D-ponny

Hästar i stallet

Prince  5 år     

Fullblod (lite arab aktig är han)

Häst

 Happy  11 år (tror jag)

shetlandsponny :)

Theo  10-13år

C-ponny


Ovido - Quiz & Flashcards