thecornetto

Alla inlägg den 21 oktober 2012

Av Frida - 21 oktober 2012 16:27

Hej! Det har hänt något som är så fruktansvärt att jag knappt kan skriva det utan att fälla tårar..

Det är därför jag inte bloggat såklart.

I Torsdags så åkte vi till atg. Det kändes ganska bra när vi åkte dit och mamma var jättenöjd som satt på transporten själv och så. Vi hämtade Jenny i mönsterås. Hon skulle följa med oss eftersom vi inte ville vara själva och det kan vara bra att någon kunnig är med.

Vi lastade av och allt och det gick jättebra. Lena kollade igenom han och vi gjorde böjningsprover och loncherade han och så. Sen tog vi en liten pause innan vi skulle rönka han. Det var då som vi såg det..

I höger framben hade han en grej i skelettet som gjorde att han fick jätteont och det var därför han har gjort som han gjort.

Denhär grejen var så stor så den hade han när vi köpte han. Lena trodde att den kom för 4 år sen om inte att han haft den hela livet !

Och eftersom det var i skelletet kunde dom inte göra något åt det..

Vi skulle höra med försäkringsbolaget vad dom säger. Om dom säger att vi ska göra en behandling så måste vi det.. Men förmodligen så säger dom hejdå till Cotten..

Detta är så jobbigt!! Jag tog ledigt från skolan för jag orkade inte att gå dit. Som tur är har min lärare häst så hon förstår..

Och inte nog med det! När vi skulle lasta han så hade han så ont så han ville inte gå på och då drog han iväg!!

Och där är det en väg precis runt där och en rondell!! Jag bara väntade på att han skulle bli påskörd!!

Han sprang runt där och kikade, och halva atg kom ut och försökte hjälpa oss! Och sen fastnade grimskaftet i bakbenet på han så han kunde inte röra huvudet! Asså jag tänkte bara kom och skjut mig!!

Nu så väntar vi iaf på besked från Agria...

Dethär året har varit så jävla dåligt!!

Först går morfar bort och nu Cotten!! Väntar in tills jorden också försvinner...

Men nu har jag tillräkligt att göra för att försöka ha mig själv på humör..

Blir ingen bloggning nu.. Lägger ner den helt...


Tack för att du läste och hoppas du förstår!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Heej! Vill du veta vad denna blogg handlar om? Tryck på
"visa presentation"
Tack!:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

 Cornetto       valack 8 år

 Haft han i 1 år   

Pappa: Touchwood winston

Mamma: Cornelia

Ras: Connemara (renrasig)

Maxad D-ponny

Hästar i stallet

Prince  5 år     

Fullblod (lite arab aktig är han)

Häst

 Happy  11 år (tror jag)

shetlandsponny :)

Theo  10-13år

C-ponny


Ovido - Quiz & Flashcards